Inscenace nezávislého berlínského souboru se stala v roce 2011 v Německu divadelní událostí. Příběh učitelky multietnické rebelující třídy, která zabaví jednomu ze studentů zbraň, a udělá ze svých sígrovských žáků rukojmí, byl oceněn mj. i pozváním na nejprestižnější německou divadelní přehlídku - berlínské Theatertreffen.
<p>Text vznikl volně podle francouzského filmu Den sukní (La Journée de la Jupe, scénář a režie: Jean-Paul Lilienfeld) v rámci festivalu Ruhrtriennale v koprodukci s berlínským Ballhaus Naunynstraße. Hra vpadla na podzim 2010 do rozvášněné, leč absurdní debaty, již rozpoutal politik Sarrazin – turecká menšina v Německu se údajně nedá geneticky „upravit“, aby z ní byli řádní, pracovití a úspěšní občané. Autoři vycházejí z této debaty a dohánějí ji ad absurdum do černě vtipné, jízlivé inscenace. Režisér tureckého původu a německý dramaturg si vzali na mušku především hloupost všech zobecňujících „pravd“ jak o Turcích, tak o Němcích, nikdo nezůstane ušetřen – vznikla tak drsná komedie o rasových předsudcích a o spolužití různých etnických skupin v Evropě.</p>