Životopis
Dánský hudebník a skladatel. August Bournonville u něj objednal pro vlastní choreografickou verzi baletu La Sylphide novou partituru. Důvodem snad byl nedostatek peněz na zakoupení původní partitury z Pařížské opery od Jeana Schneitzhoeffera. Ta však byla francouzskou kritikou označena za nepříliš zdařilou, málo dramatickou, s názvuky vypůjčených nápěvů od jiných skladatelů. Lovenskjold s Bournonvillem úzce spolupracoval. Sled baletních čísel komponoval podle jeho scénáře, klavírní verzi pak rozepsal pro dvoje housle (v polovině 19. století se na tanečním sále zkoušelo za doprovodu houslí).
Partitura Lovenskjoldovy La Sylphide zůstala dochována do dnešní doby a je příkladem nejstarší původní baletní partitury z doby romantismu. Hudebními prostředky vyjadřuje kontrast mezi subtilním světem nadpozemské víly Sylfidy a dynamickou realitou života v lidových tancích skotských vesničanů. Melodramatickými zvukovými efekty a disharmonií zvyšuje dramatický účinek a umocňuje vizuální působivost scénického děje.
Lovenskjold skládal převážně pro Královské divadlo v Kodani, publikoval mnoho klavírních skladeb a koncertantní předehru. Ve spolupráci s Bournonvillem zkomponoval též balet Nová Penelope aneb Jarní festival v Athénách (1847). Jeho rozsáhlá opera Turandot (1854) byla uvedena jen dvakrát. V 50. letech 19. století se stal dvorním varhaníkem.