Životopis
Absolvovala taneční oddělení pražské konzervatoře r. 1974 a obor choreografie na katedře tance Akademie múzických umění v Praze 1992. V letech 1974–1976 působila v Baletu Národního divadla. Poté se stala sólistkou taneční skupiny Pavla Šmoka v Městských divadlech pražských (později Pražský komorní balet) a do roku 1992 byla hlavní interpretkou Šmokových choreografií. Po pětileté interpretační přestávce se v roce 1997 vrátila do souboru jako sólistka, asistentka a baletní mistryně i choreografka. Patřila k interpretační špičce dramatických tanečnic celé poválečné éry. Její taneční kreace se vyznačovaly dokonalým prolnutím pohybového a hereckého výrazu od lyrických partů až po expresivní, dramatické a psychologicky pojaté party.
Spolupracovala s Laternou magikou, v Národním divadle v Praze nastudovala v r. 1995 Šmokovu choreografii Amerického kvartetu a byla zde asistentkou Pavla Šmoka při jeho režii Prodané nevěsty (1993). V televizi natočila řadu tanečních rolí, např. Princeznu v Pohádce o Honzovi, Princeznu v Příběhu vojáka, Nevěstu ve Svatbě, titulní roli v Slavíkovi, Pastýřku v Pastýřce a kominíčkovi, Černou královnu v Alence v říši divů. Choreografický talent prokázala např. ve Valčících a Humoreskách a České svitě Antonína Dvořáka (1986), společně s Pavlem Šmokem ve Po zarostlém chodníčku (1998), Smetanově Z domoviny (1999). Spolupracovala s divadlem F. X. Šaldy v Liberci na baletu Coppélia (hudba L. Delibes), Maškaráda (hudba A. Chačaturjan), Čarodějná láska (hudba M. de Falla) a Špásování (hudba W. A. Mozart, chor. Pavel Šmok).
Za roli Ženy ve Zjasněné noci jí byla udělena Cena Českého literárního fondu (1988) a stala se nositelkou Národní ceny ČSR (1989). Od roku 2003 je členkou baletní poroty Herecké asociace pro udílení Cen Thálie.
Zdroj: Pražský komorní balet (www.prazskykomornibalet.cz)