Martin Gebhardt
Životopis
Působil jako světelný designér a šéf světel v Hamburském baletu Johna Neumeiera. Od roku 2002 spolupracoval s Heinzem Spoerlim a Curyšským baletem. Inscenace obou souborů s jeho světelnými designy byly uvedeny na scénách předních divadel v Evropě, Asii a Americe. Pro Curyšskou operu vytvořil světla pro režiséry Jürgena Flimma, Grischu Asagaroffa, Matthiase Hartmanna, Davida Pountneyho, Moshe Leisera, Patrice Cauriera, Damiana Michieletta, Achima Freyera a Christopha Marthalera. Pro Salzburský festival navrhl světelný design pro inscenace opery Bohéma a Spoerliho baletu Smrt a dívka.
Od sezony 2012/2013 zastává post ředitele oddělení světelného designu Curyšské opery. Intenzivně spolupracuje s choreografem Christianem Spuckem. Podílel se na inscenacích jeho baletů Anna Karenina, Vojcek, Der Sandman, Sonet, Leonce & Lena, Louskáček a Myší král, Messa da Requiem, Zimní cesta a Děvčátko se sirkami. Kromě toho vytvořil světelný design pro díla choreografů Edwarda Cluga (Struny, Svěcení jara, Faust, Petruška, Mistr a Markétka), Alexeje Ratmanského, Wayna McGregora, Marka Goeckeho a Douglase Lee. Dále spolupracoval s Christophem Marthalerem a Annou Viebrock na inscenaci Sale (Výprodej) na hudbu G. F. Händela a na adaptacích Rossiniho Cesty do Remeše v Curychu a Bergovy opery Lulu v Hamburgu.

Aktualizace: listopad 2019
Spolupráce na inscenacích
Leonce & Lena premiéra SEZONA 2019/2020 - Světelný design