Životopis
Režisérka, dramatička, spisovatelka, scénáristka, výtvarnice, scénografka a návrhářka filmových i divadelních kostýmů. Narodila se v Brně, zemřela v Praze. Začínala jako kostýmní výtvarnice, kdy působila v divadle v Českých Budějovicích, v Městských divadlech pražských a nakonec i v pražském Národním divadle. V roce 1961 se etablovala v českém filmu, nejprve jako výtvarnice ve snímku Muž z prvního tisíciletí režiséra Oldřicha Lipského. Jako výtvarnice a návrhářka kostýmů pak velmi často spolupracovala s mnoha režiséry nové české vlny. Spolupracovala i na trezorových snímcích Ucho a Valérie a týden divů, což během normalizace způsobilo, že od roku 1970 nesměla po 20 let u filmu pracovat vůbec. V té době se věnovala především spisovatelské a scénáristické činnosti.
Sama režírovala pouze jediný film – výtvarně kultivovanou hříčku Vražda Ing. Čerta (1970) s Jiřinou Bohdalovou a Vladimírem Menšíkem v hlavních rolích. Vedle spolupráce na scénáři byla i autorkou výtvarné koncepce včetně návrhů kostýmů u filmů O slavnosti a hostech Jana Němce, Sedmikrásky a filmu Faunovo velmi pozdní odpoledne (1983) Věry Chytilové. Jako výtvarnice kostýmů ovlivnila vizuální stránku filmů Pension pro svobodné pány (1967) Jiřího Krejčíka, Všichni dobří rodáci Vojtěcha Jasného, Kladivo na čarodějnice (1969) Otakara Vávry, Valerie a týden divů (1970) Jaromila Jireše. Po roce 1989 se k filmování vrátila, nicméně již ne tak úspěšně jako v 60. letech. Její poslední uměleckou aktivitou byla spolupráce na výtvarné koncepci debutu Petra Václava Marian (1996).
V roce 2021 jí byla in memoriam udělena Cena Ministerstva kultury ČR za přínos v oblasti kinematografie a audiovize.