Životopis
Taneční kritik, dramaturg, libretista. Narozen v Dolních Marklovicích (okres Karviná), zemřel v Praze. V letech 1950–1957 studoval dějiny umění na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze a také taneční teorii na divadelní fakultě Akademie múzických umění. V roce 1964 se podílel na vzniku souboru Balet Praha Pavla Šmoka a Luboše Ogouna. Ke spolupráci se Šmokem se vrátil v roce 1984, kdy působil jako dramaturg Pražského komorního baletu, a to až do roku 1994. V 60. letech také navázal spolupráci se Státním divadlem Brno. Mimo jiné byl přes dvacet let zaměstnán jako odborný pracovník divadelního ústavu Akademie věd ČR (tehdy ČSAV) v Praze.
Velkou část svého profesního života věnoval tvorbě baletních libret. Z jeho pera vznikla například díla Batalion, Hirošima/Svědomí, Milá sedmi loupežníků, Plamen, Pygmalion, Šťastná sedma nebo Toro. Ve spolupráci s Pavlem Šmokem to byl například Záskok či Nedbalky. Věnoval pedagogice, vyučoval na Filozofické fakultě UK v Praze či na Taneční katedře hudební fakulty AMU, kde se stal v roce 1993 profesorem, později též vedoucím katedry.
Byl aktivní v publikační činnosti, napsal mnohé kritiky, studie a články v domácím i zahraničním tisku, také je autorem několika knih: Baletní libreta (Panton 1963), Saša Machov (Panorama 1986), V hlavní roli Emerich Gabzdyl (Profil 1988), Pavel Šmok na přeskáčku (Akropolis 1997), Svět tance a baletu (spoluautorství s Boženou Brodskou, AMU 2004). V roce 1989 získal Národní cenu ČSR za dramaturgickou specializaci.