Životopis
Choreografka
Vystudovala taneční pedagogiku na HAMU v Praze. Jako tanečnice spolupracovala s řadou pražských divadel, v letech 1974–1989 zejména s Národním divadlem v Praze (činohra, balet i opera), byla v angažmá v souboru Baletu Československé televize, tančila ve filmech (např. Amadeus Miloše Formana).
Jako asistentka profesora Františka Bonuše se zúčastnila zahraničních festivalů v Dánsku, Anglii, Francii a USA. Od roku 1990 působí jako choreografka v divadlech zaměřených na různé žánry. Jednou z jejích prvních choreografických prací byl úspěšný triptych Divadla v Řeznické složený z inscenací Hermanovy a Stewartovy Hello Dolly!, Nedbalovy Polské krve a Bizetovy Carmen (vše v režii Otty Ševčíka).
Pravidelně spolupracuje s Divadlem ABC, kde se podílela např. na inscenacích Šabachových, Jarkovského, Hřebejkových a Hlasových Šakalích let nebo hry Leo Rostena Pan Kaplan má třídu rád (obě v režii Miroslava Hanuše). V divadle J. K. Tyla v Plzni vytvořila choreografii k muzikálu Hledá se muž. Zn.: Bohatý! (režie Roman Meluzín), v divadle Na Fidlovačce pak k Bockovu, Harnickovu a Steinovu Šumaři na střeše a k muzikálu Jula Styna a Boba Merrilla Funny girl (oboje v režii Juraje Deáka). S režisérem Ondřejem Havelkou pokračuje v dlouhodobé choreografické spolupráci, která začala v roce 1993 inscenací Má férová Josefína (podle V. Vančury ) v Hudebním divadle Karlín. Dále se podílela na Havelkových inscenacích Smetanovy Prodané nevěsty (ND Brno, 2006), Pucciniho Gianniho Schicchiho a Leoncavallových Komediantů (ND Brno, 2008), Pucciniho Bohémy (Státní opera Praha, 2008) a Straussova Netopýra (ND Brno, 2009).
Jako choreografka působí také ve filmu a v reklamě. Je spoluzakladatelkou originálního pohybového divadla Veselé skoky, kde vytvořila choreografii k inscenacím Na hlavu!, Ve stanici nelze, Baby box a Edgar Allan Pú: Havran. Na katedře činoherního divadla pražské DAMU vyučuje tanec, step a jevištní pohyb.
Aktualizace: duben 2017