Životopis
Narozena v Praze, zemřela tamtéž. Ve zpěvu byla žačkou Pivodovy pěvecké školy, v mimice režiséra J. Šmahy a herce K. Želenského. Po řadě pohostinských vystoupení v lednu–březnu 1895 (mj. v úloze Mařenky ve Smetanově Prodané nevěstě) byla 15. 3. 1895 angažována do Národního divadla pro obor mladodramatického a krátce i koloraturního sopránu. V roce 1898 ji okouzlila švédská koloraturní sopranistka A. Fohstroemová. Ve snaze napodobit některé její technické efekty (mj. prudce zesilované a zeslabované trylky na vysokých tónech) začala přepínat hlas, což vedlo zprvu k přechodné a potom k chronické poruše hlasivek. Z ND byla propuštěna v září 1900.
Rok po odchodu se její hlas zotavil natolik, že mohla ještě v ND mnohokráte vystoupit pohostinsky ve svých bývalých i nových rolích. Nakonec jí však činily obtíže i subretní operetní partie. Koncem roku 1906 a na začátku roku 1907 hostovala v Činohře ND v rolích Salome (O. Wilde) a Magdy (Sudermann: Domov), ale poté již z divadla definitivně odešla a věnovala se literární činnosti.
Matka operetního režiséra Jiřího Cicvárka, manželka divadelního kritika a překladatele Miloše Čtrnáctého.