Životopis
Ohad Naharin je jedním z nejvýznamnějších současných světových choreografů. Od roku 1990 působí jako šéf izraelského souboru Batsheva Dance Company, který pozvedl na vysokou úroveň v souladu se svou odvážnou uměleckou vizí a jehož repertoár rozšířil o své podmanivé choreografie. Naharin také vytvořil novátorský pohybový jazyk gaga, kterým obohatil svůj pozoruhodný tvůrčí styl, převratně změnil způsob výcviku svého souboru, a který se stal zdrojem inspirace pro pohybovou praxi profesionálních tanečníků a milovníků tance.
Narodil se v roce 1952 v kibucu Mizra, tanci se začal věnovat v roce 1974. Během prvního roku v Batsheva Dance Company si hostující choreografka Martha Graham všimla jeho vyjímečného talentu a navrhla mu, aby se stal členem jejího baletního souboru v New Yorku. V USA Naharin studoval jako stipendista na School of American Ballet, dále zdokonaloval svou techniku na Juilliard School a absolvoval mistrovské kurzy u pedagogů Maggie Black a Davida Howarda. Jeho kariéra tanečníka pak pokračovala v Izraeli a v Bruselu, kde tančil se souborem Maurice Béjarta . V roce 1980 se Naharin vrátil do New Yorku, kde debutoval jako choreograf v divadle Kazuko Hirabayashi. V tomtéž roce založil spolu se svou ženou Marii Kajiwarou společnost Ohad Naharin Dance Company. V letech 1980 až 1990 jeho soubor úspěšně vystoupil v USA a dalších zemích. S dalším rozvojem jeho choreografického stylu se stal vyhledávaným umělcem a obdržel zakázky od světoznámých společností . V roce 1990 byl jmenován uměleckým šéfem Batsheva Dance Company. Na tomto postě zůstal dodnes. Během svého působení v čele tohoto souboru Naharin vytvořil více než dvacet děl pro Batseva Dance Company i jeho juniorskou sekci Batseva Ensemble. Dále znovu inscenoval přes deset svých choreografií a z výňatků ze svého repertoáru vytvořil Decadance - neustále se rozvíjející celovečerní dílo.Ve svých choreografiích využívá i svého hudebního vzdělání a dovednosti, spolupracuje s významnými hudebníky. Naharin vynalezl svůj vlastní novátorský pohybový styl gaga, který se soustřeďuje na význam smyslového vnímání pro pohyb, který je nyní hlavní výukovou metodou tanečníků jeho souboru. Tento styl získal velké množství příznivců na celém světě a stal se velmi populárním v Izraeli, kde probíhají pravidelné kursy pro veřejnost v Tel Avivu i v jiných městech. Jako umělec, který zásadně přispěl k rozvoji tance, získal řadu ocenění a vyznamenání. V Izraeli obdržel čestný doktorát od Weizmannova vědeckého institutu (2004), prestižní Taneční cenu (2005), Cenu za zásluhy o rozvoj židovské kultury (2008), čestný doktorát Hebrejské univerzity (2008), a cenu EMET v kategorii Umění a kultura (2009). Naharin je dále držitelem francouzského řádu Chevalier de l´Ordre des Arts et des Lettres (1998), dvou cen Bessie (New York Dance and Performance Award) za choreografii Virus pro Brooklyn Academy of Music v roce 2002 a za dílo Anaphaza pro Lincoln Center Festival v roce 2003 a další.