Narozena v Michalovcích na Slovensku, zemřela v Praze. Vystudovala Průmyslovou školu grafickou v Praze a dále pokračovala na Akademii výtvarných umění v sochařské třídě prof. Jana Laudy (1958–1961). Soukromě se zdokonalovala pod vedením výtvarníků Adolfa Weniga, Vladimíra Nývlta a Michaela Romberga. Od roku 1962 spolupracuje jako kostýmní výtvarník s domácími i zahraničními divadly a má na svém kontě více než dvě stovky inscenací. V letech 1979–1990 externě vyučovala kostýmní návrhářství na divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze a od 1. 3. 1990 do 31. 7. 1994 působila kostýmní výtvarnice Národního divadla. Vytvořila zde kostýmy např. k inscenaci Mozartovy opery Cosi fan tutte (1990), která přešla na repertoár Státní opery Praha, s režisérem Ivanem Rajmontem spolupracovala na Shakespearově hře Jak se vám líbí (1991), Čechovově dramatu Strýček Váňa (1990), Hilbertově Falkenštejnovi (1992), Janáčkově opeře Věc Makropulos (1993), Goldoniho Sluhovi dvou pánů (1994) a řadě dalších.
S režisérem Petrem Novotným, se kterým pro Národním divadlo inscenovala Smetanovu operu Libuše (1995), dlouhodobě spolupracovala na muzikálových a operetních produkcích, zejména pro Hudební divadlo Karlín. Mezi ně patří např. Manciniho Viktor a Viktorie (2000), Frimlova Rose Marie (1999), Hermanova Hello, Dolly! (1996), Kanderův (Řek) Zorba (1999).
K dalším jejím uměleckým partnerům patřili režiséři Jan Grossman, Jan Kačer, Evžen Sokolovský, Lída Engelová, Jaroslav Chundela ad. Nelze opominout také její činnost ve filmu a televizi, pro které vytvořila kostýmy např. k filmům Světáci (1969), Petrolejové lampy (1971), Noc na Karlštejně (1974), Panna a netvor (1979), Tajemství hradu v Karpatech (1981), Tři veteráni (1983), Smrt krásných srnců (1986), Díky za každé nové ráno (1993), Jezerní královna (1997) a mnoho dalších.
Publikace o díle kostýmní výtvarnice Ireny Greifové v knihovně archivu ND, sign. IG 1791