Nina Vangeli
Životopis
Taneční publicistka a režisérka Nina Vangeli byla dlouholetou vedoucí undergroundové divadelní skupiny sedmdesátých a osmdesátých let, pracující ve stylu fyzického divadla. V této době vznikly inscenace jako Requiem (na hudbu Antonína Dvořáka), Mezopotamie (na verše Richarda Weinera) a Bardo Thedol podle Tibetské knihy mrtvých. V raných devadesátých letech vytvořila pro "M" divadlo v Českých Budějovicích tragikomický obraz doby dílem Cesta k prosperitě aneb Vražda nepotřebuje reklamu na téma aktuální události, kdy dítě objednalo vraždu vlastní matky. V průběhu devadesátých let také začala pracovat na poli operním, podílela se na projektu Best of Mozart Komorní opery, inscenovala v malé scéně Kolowratského paláce operu The Minister současného britského skladatele Rogera Scruttona. Ve Velkém divadle v Plzni vytvořila inscenace Lucia di Lammermoor Gaetana Donizettiho a Mefistofela Arriga Boita. Až po změně režimu v roce 1989 se směla věnovat publikační činnosti; za tuto dobu se vypracovala na přední taneční publicistku, vydává dvojjazyčný magazín Taneční zóna (Dance Zone) a přispívá do řady dalších kulturních periodik.
Inscenátor
Máchův deník premiéra SEZONA 2002/2003 - Režie
Spolupráce na inscenacích
Dvojí nestálost premiéra SEZONA 1993/1994 - Pohybová spolupráce
Hamlet premiéra SEZONA 1999/2000 - Pohybová spolupráce
Idiot premiéra SEZONA 2000/2001 - Pohybová spolupráce, Dramaturgická spolupráce
Rodinné sídlo premiéra SEZONA 2001/2002 - Pohybová spolupráce
Ruce Venušiny premiéra SEZONA 2001/2002 - Pohybová spolupráce
Role
Hovory s... Petr Zuska (Chvění) premiéra SEZONA 2016/2017 - Účinkují