Urvat ze života maximum a užívat bez ohledu na druhé. Nevázat se k nikomu a ničemu. Uznávat jedině ta omezení, která si člověk stanoví sám – a už ani ta ne! Monopol na takový přístup k životu kupodivu nemá jen naše doba. Jeho nositelem je typ, který už v roce 1630 popsal Tirso de Molina ve Španělsku a v roce 1665 jiný velký dramatik – Moliere ve Francii. Od té doby se Don Juan stal námětem bezpočtu zpracování, protože svár, který v sobě nosí, je věčný: je to svár mezi provokováním a pokoušením řádu, který je skrytý a poznatelný jedině skrze víru. Tu ale Juan nemá a víra jeho sluhy je příliš vlažná, než aby jej mohla přesvědčit. Trpká vysoká komedie psaná prózou je stálicí divadelního repertoáru. Zatímco ještě nedávné inscenace interpretovaly Juana jako nekonvenčního intelektuála, jenž se nechce smířit s falešností a prázdnotou společenských forem a konvencí, dnes si hra žádá novou interpretaci, která bude možná paradoxně bližší té Molierově, když psal o hédonickém dvoře Ludvíka XIV.
Délka představení: 2 hodiny 20 minut
Archivní složka sign. Č 192b obsahuje následující materiál:
- cenový výměr programové brožury (5/2008)
- interní obsazení umělců (2. 11. 2007, 3. 1. 2008)
- protokol z výrobní porady (6. 2. 2008)
- cedule: 1. premiéra, 2. premiéra, derniéra
- komplet cedulí - tematiky 1.–49. repríza
- rozpočet externích nákladů
- mediální ohlasy z tisku, časopisu ND ad.
- programová brožura
- inscenační plakát (fotograf David Kraus, grafik Milan Jaroš)
- provozovací smlouvy
- smlouvy s externisty
- pozvánka na tiskovou konferenci
- tisková zpráva
- evidenční list návštěvnosti a tržeb představení
- sada fotografií
Pracovní text hry v knihovně archivu ND, sign. r 10748
Pracovní text hry v knihovně archivu ND, sign. r 10748a