Popis
Účinkuje orchestr a sbor opery Národního divadla.
Mladá lotyšská sopranistka Maija Kovalevska pochází z Rigy, kde vystudovala hudební akademii. Na operním jevišti vystoupila poprvé v sezoně 2002/2003 jako Donna Elvíra v Lotyšské národní opeře v Rize. V roce 2006 zahájila mezinárodní kariéru v téže roli ve Veroně a v Reggio Emilia. Ve stejném roce ztvárnila Mimi v Pucciniho Bohémě ve Valencii. S touto rolí debutovala také v Metropolitní opeře v New Yorku po boku Rollanda Villazóna a za řízení Plácida Dominga. V květnu 2007 dosáhla v Metropolitní opeře velkého úspěchu jako Gluckova Euridice pod taktovkou Jamese Levina. Na salcburském festivalu debutovala jako Teresa v Berliozově opeře Benvenuto Cellini v hudebním nastudování Valerije Gergijeva. Na svém repertoáru má dále Hraběnku z Figarovy svatby, Michaelu z Carmen, Liu z Turandot a Leilu z Lovců perel. Od roku 2003 se zdokonaluje u přední světové pěvkyně Mirelly Freni. Maija Kovalevska je držitelkou řady prestižních ocenění. V únoru 2008 vystoupila jako Micaela v newyorské Metropolitní opeře v inscenaci Franka Zeffirelliho. Na koncertu v Národním divadle uvede Maija Kovalevska slavné árie světového operního repertoáru.
Program:<br>
<br>
Georges Bizet: Carmen<br>
Předehra<br>
<br>
Georges Bizet: Carmen<br>
Je Dis, Que Rien Ne M'Epouvante, árie Micaëly z 3. jednání<br>
<br>
Georges Bizet: Carmen<br>
Úvod ke 3. jednání<br>
<br>
Georges Bizet: Les pêcheurs de perles (Lovci perel)<br>
Me voila seule dans la nuit...Comme autre fois, kavatina Lejly z 2. jednání<br>
<br>
Hector Berlioz: Benvenuto Cellini<br>
Předehra<br>
<br>
Hector Berlioz: Benvenuto Cellini<br>
Ah! que l’amour, árie Teresy z 1. jednání<br>
<br>
<I>Přestávka</I><br>
<br>
Giacomo Puccini: La bohéme<br>
Mi chiamano Mimi, árie Mimi z 1. jednání<br>
<br>
Giacomo Puccini: Le villi<br>
La tregenda – rej čarodějnic z 2. jednání<br>
<br>
Giacomo Puccini: La bohéme<br>
Donde lieta usci, árie Mimi z 3. jednání<br>
<br>
Petr I. Čajkovskij: Romeo a Julie<br>
Předehra-fantazie<br>
<br>
Petr I. Čajkovskij: Evžen Oněgin<br>
Dopisová scéna Taťány z 1. jednání<br>
</B>