Životopis
Sopranistka, operní a operetní zpěvačka. Narozena v Plzni do rodiny operního pěvce, v Praze absolvovala s vyznamenáním zpěv na AMU (mezi její pedagogy patřil Karel Berman). Další studium ve Vídni u komorní pěvkyně Renate Holm. Jevištní zkušenosti nabírala v Plzni, Praze a vídeňském Raimundtheater, od roku 1990 působí ve svobodném povolání. Je všeobecně uznávanou subretní zpěvačkou, kterou si divadla žádají především do rakouského, přesněji vídeňského repertoáru. Její parádní rolí, prezentovanou ve vídeňské Volksoper, v Praze i v Suntory Hall v Tokiu, je Adéla ze Straussova Netopýra, z operních partií Marcely Cerno jmenujme Blondu z Mozartova Únosu ze serailu, Mařenku z Humperdinckovy Perníkové chaloupky a Oscara z Verdiho Maškarního plesu (všechny tři role jsou spojeny s jejím hostováním ve Státní opeře Praha), dále Marii (Lortzing: Car a tesař), Olympii (Offenbach: Hoffmannovy povídky), Najádu (R. Strauss: Ariadna na Naxu), ad.
Jejími pravidelnými štacemi se v prvních letech stala divadla v Klagenfurtu, St. Gallenu, Luzernu nebo Bernu, později se v širší míře začala věnovat koncertní činnosti, která ji zavedla do Německa, Polska, Dánska, Nizozemska, Rumunska, Bulharska, Itálie, Švýcarska, Ruska, Litevska, Izraele, Turecka, Tuniska, Spojených arabských emirátů, Bahrajnu, Mongolska, Číny, Tchaj-Wanu, Hongkongu, Singapuru, Jihoafrické republiky, Argentiny, Brazilie, na Mallorku, Floridu, Bali a do mnoha dalších destinací.
Jako umělkyně úspěšně spolupracovala s orchestry jako Berliner Symphoniker, Symfonický orchestr hl. města Prahy FOK, Saint Petersburg Philharmonic, s orchestrem vídeňské Volksoper, Johann Strauss Capelle, Wiener Opernball Orchester, Strauss Festival Orchestra a Wiener Symphoniker. Ve svých četných zvukových nahrávkách s kolegy Miroslavem Dvorským a komorním pěvcem Herwigem Pecoraro interpretuje vídeňské klasické operetní melodie, které zahrnují hudební spektrum od Johanna Strausse, Franze Lehára, Emmericha Kálmána, až po Roberta Stolze. Marcela Cerno je velvyslankyní hudby, jejímž prostřednictvím nese do celého světa dědictví města, a to zejména v oblasti lehké múzy, čímž významně přispívá k pověsti Vídně jako světové metropole tříčtvrťového taktu.