Popis
Světová premiéra, za kterou stojí choreograf Alejandro Cerrudo, jen potvrzuje, že i v sezoně 2020/2021 se Balet Národního divadla věnuje nové tvorbě a nezapomíná na smysl umění. I přes obtížnost doby se stále snaží kultivovat společné prostředí a přinášet kreativní energii.
„Když přijdu na baletní sál, už nepřemýšlím o slunci, smrti ani znovuzrození. Jen poslouchám hudbu a pozoruji tanečníky a postupně spolu vytváříme něco nového. Napadá mě k tomu citát od Chrise McCandlesse: Životní radost se rodí z nových zážitků, neexistuje větší potěšení než mít před sebou horizont, který se neustále mění a na němž každý den vychází nové, jiné slunce.“ Alejandro Cerrudo
Španěl Alejandro Cerrudo přijel do Prahy již na podzim 2020. Jeho dílo vzniklo v přímé konfrontaci s tanečníky na baletních sálech, svou inspiraci formoval podle impulsů, které v danou chvíli v Praze a i v Baletu ND zachytil. V listopadu 2020 svou choreografii dokončil a hotové dílo se podařilo zaznamenat. Tanečníci se naučili cvičit v rouškách, dezinfikovat si ruce, rozdělovat se na malé uzavřené skupinky, docházet na testy, chránit sebe i druhé, sledovat své zdraví a být příkladem, že covidová doba nezničí umění, živé divadlo. Choreografie Dos soles solos v budoucnu bude součástí inscenace Phoenix, která obohatí repertoár Baletu ND (spolu s choreografiemi Prelude und Liebestod Cayetana Sota a Puppet Douglase Lee).
Záznam choreografie pořídil filmový štáb pod vedením Martina Kubaly, ve spolupráci s pohybovou technikou JCJ Grip s. r. o. Premiéra záznamu se uskutečnila 25. 3. 2021 online na kanále YouTube Baletu Národního divadla, kde byla inscenace ke zhlédnutí do 31. 3. 2021.
Hudba:
Caroline Shaw: Entr'acte; Plan & Elevation: I. The Ellipse, III. The Herbaceous Border, IV. The Orangery, V. The Beach Tree (hudební nahrávka: Attacca Quartet (P) 2019 New Amsterdam Records, pod exkluzivní licencí Nonesuch Records Inc. pro US a WEA International Inc. pro svět mimo oblast Spojených států)
Délka záznamu představení: 25 minut
Fotodokumentace viz inscenace Phoenix.