Životopis
Vystudoval obor Mechanik silnoproudých zařízení v Praze. Studium na FEL ČVUT přerušil a v listopadu 2003 nastoupil jako jevištní technik do Národního divadla. O tři měsíce později přestoupil na pozici osvětlovače, kde po zaškolení přešel na místo programátora a obsluhu světelného pultu. Následujících 10 let pomáhal vytvářet nové inscenace dle přání tvůrců a odbavoval repertoárová představení.
V roce 2009 absolvoval školu světelného designu v Institutu světelného designu, kterou úspěšně zakončil závěrečnou zkouškou. V roce 2014 opustil osvětlovací pult a začal připravovat jednotlivé reprízy představení jako mistr světel a světelný designer. Od roku 2019 vede osvětlovače v historické budově Národního divadla. Největší podíly na tvorbě měl po boku někdejšího mistra světel Pavla Kremlíka.
Podílel se na tvorbě světel s J. Štěpánkem pro operu Boris Godunov (2015). Spolupracoval na vytvoření světelného designu pro operu Krakatit (2017) a Prodaná nevěsta (2022) v režii A. Nellis a M. Cibulky. S O. Kynclem se podílel na činohře Pýcha a předsudek (2016) v režii D. Špinar. Spolupracoval s P. Zuskou na baletu Louskáček a Myšák Plyšák (2015). Dle přání baletních mistrů vyprovázel světlem inscenace baletní přípravky Taneční fantazie 3 (2014) a Taneční fantazie 4 (2015). Spolupracoval na inscenaci Moving still (2024) v režii J. Kyliána. Světelné nálady vytvořil pro opery Juliette (2016) a Turandot (2020) v režii Z. Gilhuus.
Téměř každoročně se věnuje přípravě ceremoniálu Cen Thálie. Vytvořil světelný design pro přímý přenos ČT pořadu Paměti národa (2015) a na dalších přenosech se podílí téměř každý rok. Spolupracoval na velkém covidovém koncertu Národ sobě (2021) nebo odvysílaném baletním představení Protančíme tím (2020). Nadále se podílí na přípravě nových inscenací v historické budově Národního divadla.
Aktualizace: 2024