Životopis
Francouzský libretista. Narodil se v Paříži, zemřel tamtéž. Původně začínal jako autor komedií. První úspěch na operním poli mu přineslo libreto k Auberově opeře Bílá paní (1825). Scribe záhy odhadl situaci, v níž se nacházelo soudobé pařížské divadlo a pochopil pocity tehdejšího publika. Vdechl nový život žánru francouzské "velké opery" a dodal svěží sily komické opeře. Na svůj první triumf navázal libretem k Auberově Němé z Portici (1828), která stanovila novou podobu a styl "grand opery". Auber posléze zhudebnil 38 jeho libret.
Scribe ale spolupracoval i s dalšími představiteli "velké opery", s Halévym a zejména s Meyerbeerem. Často čerpal z historických námětů, literární podoby však pouze neadaptoval, nýbrž z nich kompletním přepracováním vytvořil zcela nový text. Významnou roli v těchto dramatických příbězích hrají sbory. Neváhal se obracet na spolupracovníky, kteří mu pomáhali pilovat nebo dokonce psát verše, aby lépe vyhovovaly vyhroceným situacím. Liboval si rovněž ve vymýšlení neotřelých, efektních scén. Scribe vtiskl "velké opeře" definitivní podobu a ovlivnil i její nesmiřitelné kritiky (např. R. Wagnera).