Popis
Originální komponovaný večer je dalším dokladem toho,
jak se baletní soubor ND otevírá nejnovějším tanečním trendům.
Úvodní Álbum Familiar nizozemské choreografky
Conny Janssen je poetickým, vtipným a tanečně jiskřivým
obrazem mezilidských vztahů. V další části večera se
představuje umělecký šéf baletu ND Petr Zuska s choreografií
Les Bras de Mer, která byla vůbec poprvé představena
na galavečeru u příležitosti choreografické soutěže
Prix Dom Perignon v Hamburku v červenci 2001. Ještě
v tomtéž měsíci následovalo uvedení na Le Festival des
Arts de Saint-Sauveur v Kanadě. V prosinci 2001 se Les
Bras de Mer objevilo poprvé v Čechách a to v rámci
inscenace Graffiti v Laterně magice. Les Bras de Mer
neboli Mořský záliv je duetem, respektive kvartetem pro
ženu, muže, židli a stůl. Jde o podobenství vztahu mezi
dvěma lidmi naplněného něžným dialogem a napjatým
mlčením, vzájemným prolnutím i míjením se. Vztahu plného útěků a návratů zpět do kruhu očekávání a otázek, kdo
je ten druhý vedle mě a kdo jsem vlastně já sám… Třetí
částí uzavírá představení izraelský choreograf, současný
umělecký šéf Galili Dance v Groningenu a držitel Philip
Morris Final Selection Award za přínos holandské kultuře,
Itzik Galili. Tento umělec patří již několik let k výrazným
osobnostem současné taneční scény. Spolupracoval se
soubory, jako je Ballet du Grand Théâter de Genève, Batsheva
Dance Company, Stuttgart Ballett, Les Grands Ballets
Canadiens, Gulbenkian Ballet Portugal, NDT II and
Dutch National Ballet. Choreografie Through Nana’s Eyes
měla premiéru v roce 1995 v Gulbenkian Foundation Theater
v Lisabonu a byla vytvořena pro Gulbenkian Ballet.
Délka představení 2 hodiny
Fotograf inscenace: Roman Sejkot