Životopis
Narodila se v Praze. V letech 1982–1990 studovala pražskou Taneční konzervatoř, v letech 1988–1990 a 1993 absolvovala stáže na Tanzakademie Köln v Německu. V roce 1990 nastoupila angažmá do Baletu Národního divadla, kde byla v roce 1992 jmenována sólistkou. V roce 2003 získala statut první sólistky. Od sezony 2011/2012 působí v souboru jako baletní mistr.
Pozornost na sebe upoutala v titulní roli baletu Sylvie, jako Kitri v Donu Quijotovi a Princezna Aurora ve Spící krasavici. Diváci ji mohli vidět v ústřední roli Popelky, jako Margaritu v Dámě s kaméliemi, Svanildu v Coppélii, Antoninu v baletu Čajkovskij, Salome v Kruté hře. K nejvýznamnějším položkám na jejím repertoáru patřily role Odetty a Odilie v Labutím jezeře, Marie v Louskáčkovi, Julie v Romeovi a Julii, titulní Isadory Duncan v inscenaci J. Bednárika a L. Vaculíka, Taťány v Oněginovi, Raymondy, hlavní role v Hampsonově verzi Giselle a v roli snové Kláry v nastudování baletu Louskáček – Vánoční příběh choreografa Y. Vamose. O citu pro komediální nadsázku přesvědčila v představení Někdo to rád..., kde ztvárnila roli Sólistky taneční skupiny. Velký úspěch zaznamenala v inscenacích choreografa J. Cranka jako Kateřina v baletu Zkrocení zlé ženy i jako Taťána v Oněginovi.
Dlouhodobá spolupráce s akademickým malířem Janem Kunovským ji inspirovala ke vzniku tanečně-výtvarného projektu Sirael uváděného na scéně Divadla Kolowrat. Z moderního repertoáru tančila sólové role v choreografiích J. Kyliána (Sinfonietta, Návrat do neznámé země, Stamping Ground, Petite Mort), P. Zusky (Ways 03, Mezi horami, Ibbur aneb Pražské mystérium, Requiem a BREL – VYSOCKIJ – KRYL/Sólo pro tři), N. Duata (Jardí Tancat), G. Balanchina (Who cares?, Divertimento a Čajkovskij, Pas de deux). V komponovaném večeru s názvem Baletománie tančila Medoru v Korzárovi (Pas de trois), v Grand pas de quatre na hudbu C. Pugniho nebo v slavné choreografii M. Fokina Umírající labuť na hudbu C. Saint-Saënse.
V roce 1990 získala 1. cenu na celostátní baletní soutěži v Praze. Za rok 1993 obdržela cenu Philip Morris Ballet Flower Award, která byla udělována nejlepšímu baletnímu umělci v oboru klasického tance. Je držitelkou celkem 4 Cen Thálie: za titulní Carmen (za rok 1997), za roli Kateřiny v baletu Zkrocení zlé ženy (za rok 2003), za Taťánu v Crankově Oněginovi (za rok 2005) a za roli Markýzy de Merteuil v inscenaci Valmont (za rok 2014). V letech 1999–2003 pravidelně získávala Cenu nejoblíbenější tanečnice. Dále je držitelkou ceny Pushkin Legacy Award za roli Taťány v baletu Oněgin (2000), čestné plakety Národního divadla a ceny Komerční banky Kobanadi za rok 2006. Za roli Markýzy de Merteuil obdržela také výroční cenu internetového portálu Opera Plus.
Aktualizace: 2017