Životopis
Choreograf a baletní mistr baletu ND
Taneční základy získal ve Vysokoškolském uměleckém souboru Univerzity Karlovy(později Taneční divadlo Praha), jehož členem byl devět let. V roce 1991 absolvoval Taneční katedru AMU - obor pedagogika moderního tance u Ivanky Kubicové.V minulosti působil jako tanečník v řadě zahraničních divadel, např. Dance Berlin, S.O.A.P. Dance Theatre Frankfurt nebo Ballet Gulbenkian, kde se setkal s takovými choreografy, jako jsou Ohad Naharin, Nacho Duato, Paulo Ribeiro, Itzik Galili aj. Nejdůležitější pro něj zůstává portugalský choreograf Rui Horta, v jehož skupině několik let tančil a posléze pracoval jako jeho asistent s řadou evropských souborů (Cullberg Ballet, Compagnie National de Marseille, Icelandic Ballet aj.). V současné době patří k předním představitelům současné taneční scény. V Čechách i zahraničí vytvořil řadu úspěšných projektů, např. Danse Macabre (Divadlo Archa), 6x Eva, Evička, No End, Adam + Eva - Náhoda neexistuje, Gates (Trans Dance Europe), Cala Estreta, Jade (Gulbenkian Ballet Lisabon), Chrysalis (BDT Bratislava), About Firewomen and an other stories (Hochschule FFM), Raumtraumen (St. Gallen), Lola & Mr.Talk (Divadlo Archa, Cena divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezony 2003–2004), Povídání s Fridou (Taneční konzervatoř hl. m. Prahy, Balet ND v Brně), Argonauti (Laterna magika), Duel (balet ND v Praze), Zlatovláska (balet ND v Praze), (e)MOTION PURE, Light Symphony a Kevel (Divadlo Ponec, Cena diváka na České taneční platformě v roce 2007), Rusalka (opera ND v Praze), Camoufl?AGE (balet ND v Praze, Cena divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezony 2008–2009), Hry o Marii (opera ND v Praze), Doteky snáře (Pražský komorní balet).S Národním divadlem v Praze spolupracuje dlouhodobě, v roce 2009 vytvořil inscenaci Camoufl?AGE, za kterou obdržel Cenu divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezony. V roce 2006 uvedl s Baletem ND inscenaci Zlatovláska a v roce 2013 balet Čarodějův učeň, ve kterém spolupracoval se stejným inscenačním týmem jako při vzniku baletu Malá mořská víla v roce 2016. Jde především o režisérské duo SKUTR, s nimiž inscenoval například v roce 2013 Sen noci svatojanské a v roce 2016 titul Romeo a Julie v rámci Pražských shakespearovských slavností, ale také opery Výlety pana Broučka (Národní divadlo moravskoslezské v Ostravě) a Příběhy Lišky Bystroušky na otáčivém hledišti v Českém Krumlově. Jan Kodet se jako choreograf podílí také na vzniku operních inscenací režiséra Jiřího Heřmana (ND Praha: Rusalka, 2009; Hry o Marii, 2009; Parsifal, 2011; Gloriana, 2012; Pád Arkuna, 2014; ND Brno: Dido &Aneas, Epos o Gilgamešovi, 2016) nebo Laterny magiky (Argonauti, 2004, Human Locomotion, 2014).V zahraničí vyučuje techniku moderního tance, improvizaci a kompozici na několika tanečních školách (Hochschule für Tanz Frankfurt am Main, Institut del Teatro Barcelona, Ballet Academy Stockholm, Iwanson International München, Nordance Dance Company ve Švédsku, DV8 v Londýně či Carte Blanche v Norsku), ale i v tanečních skupinách a divadlech v Německu, Švédsku, Francii, Portugalsku a Švýcarsku.V Praze působí jako pedagog, vyučuje choreografii na Taneční katedře HAMU, spolupracuje s Taneční konzervatoří hl. města, Tanečním centrem Praha a zastává funkci baletního mistra v Národním divadle.
Aktualizace: únor 2017