Životopis
Tanečník, choreograf a baletní mistr. Taneční základy získal ve Vysokoškolském uměleckém souboru Univerzity Karlovy (později Taneční divadlo Praha), jehož členem byl 9 let. V roce 1991 absolvoval Taneční katedru AMU – obor pedagogika moderního tance u Ivanky Kubicové. Jako tanečník působil v řadě zahraničních divadel, např. Dance Berlin, S.O.A.P. Dance Theatre Frankfurt nebo Ballet Gulbenkian, kde se setkal s takovými choreografy, jako jsou Ohad Naharin, Nacho Duato, Paulo Ribeiro, Itzik Galili aj. Nejdůležitější pro něj zůstává portugalský choreograf Rui Horta, v jehož skupině několik let tančil a posléze pracoval jako jeho asistent s řadou evropských souborů (Cullberg Ballet, Compagnie National de Marseille, Icelandic Ballet aj.).
V Čechách i zahraničí vytvořil řadu úspěšných projektů, např. Danse Macabre (Divadlo Archa), 6x Eva, Evička, No End, Adam + Eva - Náhoda neexistuje, Gates (Trans Dance Europe), Cala Estreta, Jade (Gulbenkian Ballet Lisabon), Chrysalis (BDT Bratislava), About Firewomen and an other stories (Hochschule FFM), Raumtraumen (St. Gallen), Lola & Mr.Talk (Divadlo Archa, Cena divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezony 2003–2004), Povídání s Fridou (Taneční konzervatoř hl. m. Prahy, Balet ND v Brně), Argonauti (Laterna magika), (e)MOTION PURE, Light Symphony a Kevel (Divadlo Ponec, Cena diváka na České taneční platformě v roce 2007), Rusalka a Hry o Marii (opera ND v Praze), Doteky snáře (Pražský komorní balet).
S Národním divadlem v Praze spolupracuje dlouhodobě, v roce 2009 vytvořil inscenaci CamouflAGE, za kterou obdržel Cenu divadelních novin a Sazky za nejlepší choreografický počin divadelní sezony. V roce 2006 uvedl ve spolupráci s režisérem Ondřejem Havelkou inscenaci Zlatovláska, ve spolupráci s režijním duem SKUTR v roce 2013 balet Čarodějův učeň a v roce 2016 balet Malá mořská víla. S tvůrčím duem SKUTR inscenoval též Sen noci svatojanské a Romea a Julii v rámci Pražských shakespearovských slavností, operu Výlety pana Broučka (NDM v Ostravě) a Příběhy Lišky Bystroušky na otáčivém hledišti v Českém Krumlově.
Jako choreograf se podílí také na vzniku operních inscenací režiséra Jiřího Heřmana (ND Praha: Rusalka, 2009; Hry o Marii, 2009; Parsifal, 2011; Gloriana, 2012; Pád Arkuna, 2014; ND Brno: Dido & Aneas, Epos o Gilgamešovi, 2016) nebo Laterny magiky (Argonauti, 2004, Human Locomotion, 2014). V zahraničí vyučuje techniku moderního tance, improvizaci a kompozici na několika tanečních školách (Hochschule für Tanz Frankfurt am Main, Institut del Teatro Barcelona, Ballet Academy Stockholm, Iwanson International München, Nordance Dance Company ve Švédsku, DV8 v Londýně či Carte Blanche v Norsku), ale i v tanečních skupinách a divadlech v Německu, Švédsku, Francii, Portugalsku a Švýcarsku. Spolupracuje s Taneční katedrou HAMU, Taneční konzervatoří hl. města a Tanečním centrem Praha.
V Baletu Národního divadla působil od 1. 8. 2002 do 30. 6. 2024 jako baletní mistr, též jako pedagog a umělecký poradce.
Aktualizace: 2024