Narozen v Boskovicích, zemřel v Praze. Vlastním jménem A. Ratzersberger. První divadelní zkušenosti získal jako dvanáctiletý v roli Pikolíka ve frašce Tricoche a Cakolet, dál se školil u akrobata Conradiho (vlastním jménem Liška), mima Barbariniho a zejména u M. Hentzové a J. Belkeové v Aréně Na Hradbách (1874), kde statoval. Po přerušení studia na reálném gymnáziu se učil xylografem, dílnu však opustil a tančil v pražském Teatro salone italiano (1876), kde ho učil baletní mistr G. Martini. S ním odjel v roce 1877 do jeho nového působiště v Kristianii (nyní Oslo). Po návratu do Prahy se stal sólovým tanečníkem Stavovského divadla (1878).
Při pražském vystoupení Mrs. Aeney ("Mouche d'Or") získal angažmá u její společnosti (1881) a vystupoval s ní v Paříži (Théâtre Châtelet), Toulouse (Théâtre du Capitole) a Miláně (Theatro dal Verme). Po pohostinských vystoupeních v Bendlových Černohorcích a Rossiniho Vilému Tellovi byl angažován do Národního divadla (1883–1900) jako sólový tanečník. Po odchodu V. Reisingra (1884) byl pověřen také funkcí baletního mistra.
V letech 1900–1910 působil jako baletní mistr a choreograf v Drážďanech (Hofoper), dva roky ve Varšavě (1910–1912). Poté se vrátil opět do ND jako baletní mistr a choreograf (1912–1923). V roce 1923 získal angažmá v Metropolitní opeře v New Yorku, kde setrval do roku 1932, kdy pro nemoc odešel do penze.
Jako choreograf pohostinsky působil v řadě českých a evropských měst. Po úspěchu Smetanovy Prodané nevěsty uvedené souborem ND na Mezinárodní hudební a divadelní výstavě ve Vídni (1892) byl často zván k choreografické spolupráci při inscenacích Prodané nevěsty (Vídeň a Berlín 1893, Varšava 1895, Olomouc 1901, Berlín 1915). V Miláně nastudoval Hellmesbergerův Míšeňský porcelán (1903), v Londýně (Alhambra) uvedl Grand Spectacular Balet Carmen na Bizetovu hudbu (1911), v Berlíně nastudoval Nedbalova Andersena (1915).
V roce 1884 založil při ND baletní školu a vychoval zde řadu významných tanečnic (A. Korecká, Z. Zabylová, H. Štěpánková aj.). Spolupracoval jednak jako choreograf s předními pěvci a herci při ztvárnění pohybových a tanečních scén v operách a činohrách, jednak zdokonaloval jejich pohybový projev. Aranžoval taneční scény a živé obrazy pro slavnosti a dobročinné večery, později i pro film a kabaret (V garderobě, Červená sedma, 1918). V roce 1913 nastudoval v berlínském Admiralpalast balet na ledě Veselá loutka.
V roce 1942 vydal o svém plodném životě Paměti. Manžel primabaleríny ND Giulietty Paltrinierové, děd tanečníka ND Jaroslava Bergra. Pohřben je v Praze na Olšanských hřbitovech (V, 11, 2–3).
Kniha Paměti Augustina Bergera v knihovně archivu ND, sign. IO 252, IO 252a